På besök

På Besök är en myskrog på Nobelvägen i Malmö. Besök har vi också haft på Vinkelgatan 24. Fair Lady Marion kom på besök i dagarna tu. Vi fira det med sena uppekvällar med fint pojksällskap och långa frukostar, pizzamys, dålig film och Musikquizkväll på Harrys. Povel och K har varit här med. Ofta har dom varit här. Snart bor dom här. Koko har varit förbi på rekordfort husesyn och pappa Larsson har lagat mig ett datorprogram. Vår hus är fullt med kvällshäng, pirriga vårvindar, tvättmedelsdoft och varm själfull jazz; så som vi önskat oss. Underbart, underbart!
Våren är också på besök i staden. Finafina staden. Solen skiner, kvistar grönskar, saker spirar... Nu trivs jag. Alldeles galet fint trivs jag. Lyckosuck.
Nu står påsken för dörren. Bokstavligen. Vi har påskris på trappen. Jättefint, alldeles lagligt knyckt utmed järnvägen vid Smedjan och alldeles galet konstnärligt pyntat med finafina hönsfjädrar och videung. Dignande påskägg och sill, must och champinjoner; jag hungrar bara jag tänker på hur vi ska fira vår första påskhelg tillsammans, Tessi, lägenheten, vårt päronglassgröna  köksbord och jag.
Ikväll hade vi planerat överraskiningspannkaksfest för våra fina pojkar. Men dom sku fira Pousk, repa ungdomsteater och fara till Engelmartinska stugor. Typiskt. Vi får äta själva. Tjocka och mätta ska vi bli, med sylt på. Och glass. Massa glass.
Jag har gjort första rycket på rullgarndinsdrinkmeny till Apascenografin. Tess är husligheten själv. Det hänger tvätt i hela huset och det är påskstädat i varenda vrå. Detta är en bra dag, jag trivs med att vara konstnär. Kanske skulle man bli frilans attribut och maskmakare och jobba i sin egen ateljé. Therese vore en rysligt fin hemmafru, kanske kunde hon vara skådis eller författare. Då kunde vi bo här alltid. ♥


Kommentarer
Postat av: Tess

Hemmfru och betald konstnär i ett låter som himmel :). Många pankisar blir det då!

2009-04-09 @ 19:43:09
URL: http://smameningslosating.blogg.se/
Postat av: Louise

Ska jag förstå det som att du flyttat till karlshamn nu då?

2009-04-10 @ 13:06:44
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0