Tom rad

Jag hade problem att titelsätta mitt inlägg.
"Kylskåp är från rymden och män är från mars"
"Ludderrött är en skaplig nyans"
"Conny!?"
"Hur gick det, och vart är Povel?"

Igår kom jag till Malmö igen. Fina gamla stad. Jag drog min feteresväska genom Folkets Park och tänkte att hit till Malmö kommer jag alltid komma tillbaka. Så som jag tänker om Karlshamn också. Kanske är det mina städer. Eller så är det för att jag inte bott på andra ställen. Det finns ju Svängsta, Vimmerby och Bräkne-Hoby. Dit känner jag mig inte särskilt dragen.
Igår var det sol och klänningspremiär på riktigt i staden Malmö. Jag for på scenografishopping , målade på rullgardinen och träffade vänner på stan och fikade. Folk å Rocks uteservering är kalasfin. Steksol, bara armar, latte och myntavatten. Det satt en litenliten duva under vårt bord. Den satt i solen och såg slokigt sömnig ut. Jag tänkte att jag ville döpa den till Povel.

Egentligen borde jag lagt mig tidigt igår. Jag har ingen disciplin, jag chattnattsudda med fina K istället. Längelänge. Jag glömde bort tiden och sen va klockan halv två.
Egentligen borde jag plugga. Sammanställa anteckningar. Jag har ingen disciplin eller koncentrationsförmåga, jag kollar på Varuhuset istället. Första boxen. Lökigt men gött. Varuhuset, alla såpors moder.
Jag är en dålig student. Tess, kom och hämta mig!

Kommentarer
Postat av: Tess

Eftersom du kollar på Varuhuset utan mig så kommer jag och hämtar dig med det samma och lär dig veta hut!

2009-04-15 @ 23:33:26
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0