Paus

Nu har jag paus. Paus i plugg, paus i packandet och paus i tankeverksamheten. Jag orkar fan inte vara smart och praktisk längre. Puhf! Undrar hur dom gör det, dom som är praktiska och smart hela dagarna? Det är ju en hel jävla vetenskap. Palla!

Nyss tyckte jag synd om mig själv. Svullnaden i halsen går inte ner, det känns som fickstenar i halsen när jag försöker svälja. Jag vart tvungen att muntra upp mig själv med Karatebenjamin. "Guuu, va ooont...!" HA!

Jag har vart på produktionsmöte idag. "... eller Vem fan startade all det här?" På Simpan. Simrishamnsgatan 3. Årets första utefika. Te, solsken och finafina flickor. Just då, i den stunden, då solen smekande stekte mina äpplakinder och vinden trasslade in sig i mina lockar och jag brände mig lite på första munnen "Farbror August", just då vart jag röksugen. Spännande. Jag som inte röker. Förutom när jag är nysingel och bitter. Och tydligen när jag får alla tusenmillioner underbara vårkänslor på samma gång...
Hedvig fick sin födelsedagspresent idag, boken jag lurade till mig på antikvariat häromveckan. Egentligen fyller hon inte år förrn på tisdag, men hon blev glad ändå. Jag fick puss.
Mötet blev kort. Pomme skulle tillbaka till TH och svalde sin smoothie hel. Ida stack nån annanstans. Sjuklingar ska inte frysa, så jag och Heddan flyttade in inomhus på Simpan och tittade på bebisar istället. Det kryllade av bebisar på Simpan. (Och mammor förstås) Det klack till i mig ända in i hjärteroten. Som när man var liten och såg ett potentiellt husdjur. En SÅN vill jag ha! Kanske inte nu, men sen. Jag skulle nog vilja vara en tjugoåttaårig mamma i våriga Malmö. Passar bra. Då hinner jag bo i Karlshamn ett tag och tänka över mina hyss. Jag har fem år på mig. Fem år och en månad. Fem år och en månad... Fan det är mycket nu asså. Ska hinna diska med.

Snart far vi till IKEA, Tess och jag. Och nån med bil. Och nån som kan bära. Povel? (Och nån mer, stark...) Jag ska tjacka gardinstång. Sen vet jag inte mer.
Till Tess: Gör en lista!

Jag har sju läsare nu. Bloggspejaren vart här och snoka och skrev sedan om mig på sin blogg. Så nu har jag länkat till henne, mest för att. För att hon skrivit om Louise och en av hennes kompisar också. Tja. Så nu vet ni. ♥

Kommentarer
Postat av: Bloggspejaren

Vad kul att du länkar! Tack <3

2009-04-02 @ 17:42:39
URL: http://bloggspejaren.blogg.se/
Postat av: Tess

1. Hinkar

2. Hylla/Tamburmajor

3. Nått fint som man kan skämma bort sig med.

4. Nån kompis till det fina att skämma bort sig med.

2009-04-02 @ 17:57:21
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0