Sitta-inne-dag

Folk bloggar för lite. Intressant folk alltså. I said toss me a cigarette, I think there's one in my tuxedo.

Somebody set my soul on fire! Åhåhå! Gny! Jag blir aldrig frisk och har så trist i min ensamhet. Jag pluggar pö om pö, men koncentrationen vill sig inte och till slut sitter man där iallafall; feber tar överhand och så somnar man. Regina och ensamheten har riktigt trrråkigt ihop. Jag längtar härfrån! Våren, solen, flytten, kärleken, slitet. Jag känner att jag saknar någon, men jag vet inte vem. Någon som kan hålla om mig och hålla mig sällskap. Skumt det där. So come kiss me and hug me, come kiss me again!

Jag hade en låt på hjärnan hela dagen igår. Klockan hann bli sena kvällen innan jag mindes vilken det var. Jag vart med "skådespela" i en musikvideo sommaren 2005. I ett grustag. I en bil utan baksäte. Galet glamouröst. Låter som en illa förlorad oskuld!
Det var One58's låt  "Love will find a way" och det såg ut såhär. Man kan se att detta är innan teaterskolan. Guh!

Nyss ringde mamma. Hur mår du, undra hon. Halvilla sa, jag, och mina tassar skakar så jag kan kan inte skära bröd, tvätta öronen eller ens hålla telefonen ordentligt. Och vad gör jag nu? Jo, jag botar tidsöverflöd med nagellack. Och SKAKAR! Mina fingertoppar ser ut som buttericksblodiga grissinis, eller som nåt man låtit ett dagisbarn måla. Klarrött och färg precis överrallt. Underbart. Verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0