Fint

Hej! När julen står och stampar av sig snön (nåja) på granriset såhär utanför farstun så slog det plötsligt min arma fattiglappsjäl från klar himmel: Nu kan man önska sig saker. Det är snart julafton och jag kan önska mig nåt jag behöver och få det gratis. Utan att behöva göra nåt särskilt. Bara ge en gåva från hjärtat tillbaka. Självskrivet. Jag var på Karl Oskar och Kristina idag. Jag vill ta dit min mamma och peka på reaavdelningen och säga Välj nåt i small och jag skall älska dig förevigt. Med fördel ulltights eller en kofta. Eller vad som helst som jag inte haft sedan gymnasiet. Min mamma kommer jag såklart älska förevigt ändå, men ändå. Fina saker.
Jag tänker ut julklappar nu för tiden. Tavlor blir det mest, och böcker och hemgjort plingonsylt. Sånt som jag själv gillar. Då vet man att det funkar att ge bort.
Jag tänker också på att jag ska resa på torsdag, först till Malme och sen till Götet. Buss och borta över natten. Jag tycker fortfarande att det är en alldeles för hastig visit. Jag vill träffa min kära vän men det hinns inte. Vi ska se skådespelaren och sen hem igen. Man hinner det man kom för och kanske en julklapp. Himmel. Åtta timmar buss sammanlagt. Jag ska somna på Karl och dregla, vakna till och äta godis och massäck. Sånt gör man på bussutflykt. Påminn mig om kameran bara. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0