To bed

Hej! Jag har julpyntat lite idag. Pregat nejliker i ett par apelsinstackare. Köket luktar godis och jag har sår i fingrarna som doftar svagt av kryddhylla. Oh christmas joy.
I rummet intill sussar Cerebral Therese som ett barn på sitt öra och här ligger jag som en liten trött hög med datorn på magen, svår huvudvärk, flottfingrade glasögon och pepparkakssmulor i urringningen. Jag är het. Och jag har te. Kastellet med honung och mjölk, för kännedom. Min hals är vrång. Jag vill ha en kofta. Till. Köpte en häromdagen att vara fin i på teaterfest och Stadsteater. Och jul och annandag och nyår. Det är en tuff kofta med nitar. Tuff, det har jag aldrig varit. Nu vet jag hur det känns. En olycka kommer sällan ensam, heter det. Jag har hittat en liten vän till. På Gina. En grå. Som jag vill ha. Den fjortonde januari. Om jag får jobb ska jag unna mig hela kläder.
Det är kyligt i gamla hus. Fönstrena är inte täta, man hör vinden susa i springorna. Joggingbyxa och solasaktatröja, ändå äre kallt. Egentligen sitter jag mest uppe för att jag väntar samtal. Riks. Jomen. Från K i staden M. Och lite för att jag är barfota och inte pallar tassa ner på iskalla golv för att borsta tänderna. Än iallafall. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0