Stora planer för min färs

Idag kom det, beskedet. Välkommen på upptaktsmöte inför sommarteater 09!
Lägenhet och teaterupptakt. Äntligen kommer vi någonstans!

Staden har gjort mig otålig och rastlös. Staden har gjort mig otålig och irriterad. Jag skriker åt trafiken när jag inte blir framsläppt på övergångsställen, jag blir upprörd och frustrerad över att hamna bakom människor som rörs sig för långsamt för resten av folkströmmen och jag tycker det är stört lång tid att vänta i fyra minuter på att nästa buss ska gå. Undrar hur lång tid det kommer ta mig att acklimatiseras till Karlshamns småstadssävlighet?
Folk snackar om Östersjöfestivalen som högljutt, folktrångt och intensivt. För mig är det lördag förmiddag på Gågatan, eller fredag natt på Möllan-Folkets park.

Äntligen kommer vi någonstans. Mina fingrar är stumma och brända av hetlim och pappfiber. Idéerna tar form. Styrbjörn ser potential, Johny är lika taggad som vi. Det kan bli ett bra ex joob.
Slutar sent idag, för första gången stannar vi tills vi slutfört dagens jobb. Mitt initiativ. Slutar sent, tar bussen till Coop. Slutar sent, tar bussen till Coop, går hem i ljussatta magiska Folkets park, hem och lagar mat. Quornfärs med tacokrydda, lök, zucchini, tomat, paprika, nachochips och keso. Keso är underskattat. Likaså Kitkat. Likaså tacokryddad quornfärs. Svinigt gott och förnyelsebart; idag nachofärs, imorn med en burk vitabönor i tomatsås: chili sin carne. Eller kanske lite morot, potatis och buljong: höstsoppa! Oslagbart. Jag har stora planer för min färs.

G, Tom Waits och Jaques Brel på msn. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0