Igår var det lördag, idag är det söndag

Igår var det lördag.
Tolvnollnoll: Det verkade också vara övergångsställets dag. Hela PRO verkade vara ute och fira. Det tog tjugi minuter från Folkets park till Centralen. Rekordlångsamt. Möte med produktionsänglarna: Hedvig, Pomme och Ida. Vi är på samma spår. Tur det. Annars hade jag gått och gråtit i hemmets stökiga vrå.
Fjortontretti: Jag och Ida tog benen till Indiska. Jag köpte inte massa ljus som det var meningen. Jag köpte underskön blåochgrön skjorta och tights istället. Sen hade jag inte råd med ljus. Inga underkläder idag heller, fastän det är det jag behöver mest. Min storlek fanns inte att uppbringa någonstans. Affärerna stängde. Vaniljlatte på en lördag. Det var inte igår.
Artonfemton: Kvällen gick i rött och guld; korv och mos och hemkokta lingon. Torkade jordgubbar, cashews och Guld Marie. Ingen helgmiddag precis. Min lördag gjorde mig litet besviken. Tråkig mat, tråkig TV, dunkig grannfest igen. Spenderade kvällen med Therese och G på msn. Massa mysigt, men vardag.

Idag är det söndag.
När jag vred upp persiennerna var dagen pigg och solstrilar värmde mina kinder. Åh, vad jag längtade då!  Våren, solen, flytten, kärleken, slitet. Jag vill så gärna bo på Vinkelgatan 24! Hjälp vad jag vill att det ska ordna sig!
Dagen är inte pigg längre, den har ont i huvudet och tryck över bihålorna. Den är grå och rastlös men har ingen lust att något göra. Den borde städa och diska men vill inte.
Stickning, Den ofrivillige golfaren, grapefrukt, tända ljus och cola. Jag ska betala filmerna jag köpte billigt, bra och begagnat från bokbörsen.se. Jag önskar de ville komma på posten imorn!
Mina plantor växer och växer. De är min sång och min glädje just nu. De växer och är så duktiga så! Jisses, klockan redan över två. Den enda nytta jag gjort är att vika gårdagens tvätt. Ingen lust att något göra, borde, men vill inte. Vad jag vill är att ha ett jobb, ett besked, ett något att flytta till, ett litet något att pyssla om. Undrar när man får höra från Städcentralen. Undrar hur mycket en undulat kostar. Undrar hur långt det är till våren... Våren, solen, flytten, kärleken, slitet. ♥


   

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack ;) Köpte den i Lund idag på Gina. ;) hoppas allt är bra med fröken Larsson ;)

2009-02-08 @ 22:29:10
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0