Jag badar med Mons Kallentoft

Jag är så trött. Hela tiden jättetrött. När jag kommer från skolan måste jag krypa ihop på soffan en stund med fetaste filten. Jag fryser alltid vilt mycket när jag kommer hem. Och så fort jag blir varm somnar jag. Jag måste sova, annars blir inget gjort om kvällarna, jag orkar inte. Kroppen säger ifrån. Inte helt säker på vad den protesterar mot. Jag lever inte annorlunda. Allt är som vanligt.

Jag gillar böcker. Och ljud. Ljudböcker. Och stickning. Och vatten. Vatten är bra. Jag dricker det för sällan, tycker bättre om att ligga i blöt. Fyller badkaret nu. Snart så.
Jag stickar och stickar. Och stickar. Det är det enda jag gör. Två halsdukar på en gång. Hoppas garnen räcker. Jag stickar i skolan. Det får föreläsningarna att gå fortare. Träsmaken känns inte lika mycket då. Hjälper koncentrationen också.
Jag stickar och lyssnar på böcker. Och sover. Det är allt jag gör. Och tittar på Vänner. Bara katten som fattas.

Det blev mycket stickat idag. Hedvig hade danskdejt. Jag hittade inte något att göra i skolan. Jag ville gå på stan. Klippa håret. Känna mig fin. Jag har inte råd. Undrar i mitt stilla sinne hur i hela friden jag ska klara denna våren. Dubbla hyror april-juni. Det är knapert som det är. Jag vill inte låna av dom, det känns inte bra. Klara mig själv...
Jag tittade i två skyltfönster, sen fick jag ekonomirelaterad ångest och gick hem och sökte jobb.

På bostadsfronten intet nytt. Hoppas det går bättre med arbete. Vill bara få allt ur världen, känna att det löser sig.

Det doftar Body Shops kokosbadskum i hela lägenheten nu. Skummet står som en hög sky över karkanten. Det kommer rinna över när jag sätter mig. Karet lutar innåt väggen. Gamla, fina, bevarade, spruckna lägenhet; östeuropeisk standard.
Jag tar Mons Kallentofts Sommardöden ned i badet. Bara blunda och lyssna. Russinfingrar. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0