Söndag

Söndag är slödag. Idag har jag skurat badrummet och svalt ett tuggummi. Här händer ingenting. I brist på bättre blev jag femton igen och roade mig med galet töntig lista.

Namn)  Regina Betty Wiola
Alias)  Freddy, barnahertiginnan Ingeborg, den mindre snygga halvan av "Larsson och Lindmark flyttar in".
Ålder)  22, going on 23
Bostad)  Sölvesborgsgatan 4
Tycker om)  Teater, fotografering, hattar och koffeinhaltiga drycker. Svartvita filmer, duggregn, myggbett och fönstershopping. Stiftpennor, maskmakeri, skor, Köpenhamn, kattor och ponnys.
Avskyr)  Elakheter och kärlekstjuvar
Bästa minne)  Vakna i sommarnatten av regn mot fönstret och av att en mjuk liten kattkropp smyger ner hos en...
Sämsta minne)  4:e december 2008
Kärleksliv)  Inget att tala om
Klädstil)  Bohemiskt och bekvämt
Komplex)  Inget jag erkänner
Vad jag har i fickorna)  Har inga fickor
Jacka)  På hängaren i hallen
Bästa personen)  Teddy-Tess-Therese
Sämsta personen)  Karlsson på taket. Hemsk kille.
Drömyrke)  Officiellt maskör och perukmakare. Inofficiellt skådespelerska.
Det första jag ser hos en kille)  Ansikte, ögon, händer
Det roligaste jag gjort)  Äventyrens Ö
Piercingar)  En i var öra
Tatueringar)  40 cm långt ärr. Det får räcka.
Samlar på)  Knappar och dåliga erfarenheter
Ljust eller mörkt rum)  Mörkrum
Vad jag gjorde vid midnatt)  Vinkade av Stora M
Godis)  Skumbananer
Äter inte)  Kött
Kläder just nu)  Mjukbyxor, långärmad t-tröja, randig halsduk
Musik just nu)  Chess på svenska
Sommarplaner)  Karlshamn, sommarteater, Saltkråkorna ;)
Vilken annan tidepok skulle jag vilja leva i)  Sekelskiftet 1800-1900
Fisk eller badkruka)  Fiskkruka
Längd och vikt)  163 och 52
Favoritväder)  Vårvärme
Instrument jag spelar)  Fiol, viljan är dock större än fliten
Bästa bok)  Karin Larsson och blommorna i Sundborn, Barna i Bullerbyn, Ridsommar på Västanås
Bästa film)  Hillman-serien, Amelie, Mamma mia, Roseanna, Maria Larsson... Allt beror på tillfället.
Första kärlek)  Ligger ganska lika mellan Fat Polly och fina K... 
Stjärntecken)  Oxe
Superkraft)  Städa som Mary Poppins
Stök eller välstädat)  Lagom e bäst
Antal syskon)  Noga räknat: 0
Anser du dig vara en stark person)  Ja, när det krävs av mig
Röker)  Bara när jag är stygg
Alkohol)  Finöl, boxvin och billiga drinkar
Kaffe eller te)  Båda
Hur mycket cash har jag på mig)  50 öre i BH:n för tur
Vem ligger 4:a på missade samtal-listan)  Mamma.



Imorn får jag svar om Kungsgatan 94. Får se vad tanten säger. Har slutat hoppas helt. På tisdag ska jag ringa på 2:an på Alice Tegnérs väg. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0