Pantad och packad

Jag tog en paus förut. Jag var och pantade. Femtifyra kroner på öret. För den pengen fick jag grönsåpa, lunch och jos, och en tia tillbaka. Härliga tider! Och nu är jag tillbaka i mitt packande. Först sortera, sedan packa. Jag packar allt som är kvar i småsmå lådor, virar in i tidningspapper och pusslar. Försöker tänka smart och logiskt. Flytt-tetris.
Jag är så evinnerligt trött. Imorse sov jag mig igenom klockan. Stackars mina grannar. Alarmet ringer och ringer var tionde minut tills det stängs av. Jag vaknade två timmar sent. Och nu har jag bara en timme på mig. Sedan måste jag pausa och springa och möta Emeli, vi ska gå på stan och fira att vi har sommar. Fast mest ska jag göra ärenden åt mina kära; åt Tess, åt mamma och åt Björn.

Vad är det för likhet mellan mig och ordet FLASA? Båda saknar ett K... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0