Kungen på kanelen

Jag har blivit sminkad av sminköser, friserad av frisörer, påklädd av påklädare, minglat med minglare, fotograferad av fotografer, näst intill torkad i rumpan av rumptorkare, och modellat som en modell. På catwalk. Inför publik. Typ hundrafemti folk.
En modell gör ingenting själv och förväntas inte heller ha åsikter om plagg, hår, make, koreografi eller regi. Jag gjorde ett strålande jobb med det, samt en kupp mitt under visningen. Min frisyr passade enbart till första kostymen, nittonhundra, passade njasådär till tjugotalet och hjälpintealls till mitt glada sextiotal. Stram knut i nacken är inte Mods nånstans. Jag haffade en frisör och sa vänligt med bestämt Vad gör vi med det här?  Frisören haffade vänligt men bestämt mitt hår och skickade mig sedan till sminkösen. I spegeln såg jag brunhåriga Twiggy; hög hövolm, blank snedlugg och tung svart eyeliner. Fyförjävulen så snyggt ihop med min Londonmodsklänning och vita lackstövlar! Ljuv musik och små blå disneyfåglar...♥
Någon Barba Sill blev det inte tal om :(  Däremot blev jag utspökad i vit klänning med stora bolster av svarta strutsfjädrar och en platt, vidbrettad spetshatt. Jag påminde om Maggan Krook I Jönssonligan på Mallorca. Man får vara glad åt det lilla.

Nu firar jag med rödvin och Monika; smått på kanelen. Jag har fortfarande inte tagit ner frisyren. Snart ska jag laga schnitzel och mos med lingon. Schnart.  
Om fyra dagar är det kollationeringshelg. Det gör mig lyckligt nervös och förälskelseillamående. Pirrig och åksjuk. Åh, ge mig min roll!  Jag kommer tjata om det tills nån ger mig en! 

Jag har bränt örat i solariet. Och så vet jag hemligheter. ♥



Man kan inte sova med hur högt hår som helst, det är inte ergonomiskt riktigt, Nu ryker hövolmen, bikupan, svinryggen. Separationsångest! Jag har nog aldrig vart såhär fin. Gnynk!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Orättvist! Jag vill också ha sånt hår. har sett bildspel :(

2009-03-26 @ 08:07:34
URL: http://erwanith.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0