Djungel, Jesus och Janitor

Jag måste skaffa en ny mobil. Den jag har är kass och katastrof på en och samma gång. Kontaktlistan tappar bort mina vänner, den skickar inte alltid iväg mina sms och väckarklockan väcks bara när den känner för det. Dumheter. Här behövs en ny, en pålitlig. Eller en som åtminstone startar. Egentligen har jag inte råd men nu är det snart en nödvändighet. Sitter framför pricerunner och kollar och läser och jämför. Jisses, en jävla djungel! Jag vet varken ut eller in. Tillexempel: G900, sonyericsson selvfölgelig, kan tänkas men den har pekskärm, vad ska jag med det till? Eller W595, som ser ut som min förra, frågan är om den är bättre? Vissa är för fula andra för dyra och en del som verkar utmärkta är enligt andra användare inte ens värda att kissa på. Jakten går vidare!

Idag är det Kristi Himmelsfärdsdag. Dagen då Jesus Kristus flight number one lyfte från jordens ovärdiga skorpa. Mina vänner sitter på Kastellet, grillar, skruvar och ölar. Och här sitter jag, allena, diskvattensnarig om händerna, osminkad och trött, med öl och ostbågar och längtar efter Tess och Karl och vännerna, Kastellet och korvarna i skymningen. Lessenläpp och russinmun, jag vill också! Åh, denna flytten kan inte komma fort nog just nu!
Ostbågar och flyttorganisation, jag är ganska dålig på den ena och lite för bra på det andra. Ostbågar är lite för gott och Grannfejden är lite för intressant och jag är lite för uppgiven och ynkig för att kunna tänka praktiskt. Julsakerna och skrivbordssakerna står på tur. Och kuddar och alla dessa helvetesböcker! Varför är dom roliga sakerna tyngst?

Imorn kommer K, då blir det Bodoni, pussar och väldigt mycket roligare. I övermorgon kommer mamma och pappa, då ska hälften flyttas ut. På lördagkväll är det kalas och på söndag har jag dagen för mig själv. En helt ledig dag. Hoppas det regnar. Söndag kväll och kanske måndag, då är han "min" igen. Mysmys. Sen är det inte långt tills skolan slutar. Åh vad jag vill spela teater, leva teater, svettas teater, dricka kaffe med Tess, krama på K och städa på sjukhuset! Du och jag Mackie, vi ses i korridorerna!
"Have ya seen ma mop-bling?! BLING!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0