Gråt och tandagnisslan

Hej. Det finns en sak som gör nästan lika ont som att förlora nån kär och det är att tacka nej till ett jobb när man verkligen behöver pengar. Jag lade precis på luren med den vi kallar Marcus. Ångest och magklump. Ledsenläpp deluxe. Och en hög andra jämförelser.
Jag behöver kaffe och bakverk. Och kärlek. Helst denna helgen om det går, vad säger du K? Kom hem till hamnen är du snäll? Nästa helg är det gille i Sovare Bengts gamla ödestuga. Då blir det inget Malme för mig. Och sedan är det jul för dig. Lov. Jag vill oxå ha lov. Jag tror jag ska ge mig själv jullov, ifall jag inte får något slags storhelgsjobb. (Hoppas!) Det kunde lätta jobbstressen litelitegrann och så vet man ju faktiskt aldrig när man får jullov igen. Och jullov är ju det bästa lov som finns, näst efter sommarlov. Idag är jag Pippi Betty Wiola Långstrump, fast utan kapitalet. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0