Keso i sängen och andra dumma noveller av R. Larsson

Det är måndag och jag äter Keso. Keso i sängen. Som en dålig boktitel. ICA Förlag. Jag saknar, jag stirrar på mobilen. Rickard Engfors på TV, han är söt. Söt som tjej. Han har panikångest. Jag tänker på hur jag mådde för två år sedan. Jag var så rädd, så fantasiskt rädd. Jag hade pojke och bo och det såg antagligen ut att vara precis så fantastiskt som det inte var. Vi gjorde varandra illa. Han var sig själv och jag var den jag kände att jag borde vara. Vi var inte vad den andre hoppats på. Nu är det annorlunda, jag saknar och längtar. Och mår så bra, så bra!

2009-04-28 "Han är snäll mot dig, det ser vemsomhelst. Han är bra, inte som dom andra." Ja, Maria, han är bra. Den bästa.

Keson är  slut. Jag åt en hel burk. Med örtsalt på. Mätt på Keso. Idag har jag en del att göra. Jag kommer inte igång, jag fryser och huttrar, vill gå och lägga mig igen. Somnar som en klubbad säl, utmattad, men sömnen är i längden av andrasortering. Jag vaknar, fryser, kan inte somna om. Och K står inte att finna nånstans. Kom och hjälp mig sova! På TV talar dom om förlossningar, makes me wanna gag. Vill man veta allt äckligt innan det händer? Vill man ha medicinska termer på "livets underverk"? Bara att höra på allt detta får mig att vilja adoptera. Jag vill inte veta, om jag visste skulle jag springa mot kullarna. Bättre att överaska mig along the way. Tror jag. Hursomhelst långt till den dagen kommer, om den kommer. Som med mitt körkort.

Dagens horoskop:
Det här är ett utmärkt tillfälle att göra upp planer inför framtiden. Det gäller att ha drömmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0