Skeptiska måndag

Hej. Jag är sämst på att förse mig med mat nu för tiden. Inget är gott, inget smakar. Och ingen fantasi har jag. Men ikväll blir det svenskasiatisk nudelsoppa. Om jag masar mig iväg till ICA. OM jag gör det så kommer jag också vara innehavare av mitt nya telefonabonnemang (fjärde gången gillt!) Halebop ska (äntligen!) hjälpa mig hålla gratiskontakt med världens bästa K!
Är dock herrans skeptisk. Varför skulle det fungera strulfritt den här gången. Kanske därför jag lutar mig tillbaka på pinnstolen och drar koftan om mig. Ingen brådska.
Mama Cass på Spotify. One way ticket (take me any where)! Don't let the good life pass you by! Make your own kind of music! Talki'n to your toothbrush!
Jag kan inte hjälpa att längta lite till livet bortom Hemtill Havet. Missförstå mig rätt jag är herrans glad över att vara med! Men jag är skeptisk. Jag vill inget hellre än att stå på scen, spela teater och att betala hyran - inget av det kommer i första hand just nu.
Jag funderar redan över hur det kommer bli efteråt; kanske fly till K en vecka eller tills vi tröttnat på varann. Kanske tömma spargrisen och fara till Göteborg, Mölndal, Borås. Se Eli på Göteborgs Stadsteater, hälsa på Camilla i hennes hem och se Gustav på Borås Stadsteater. Få komma till Hanna och se hur hon har det!

Jag längtar i smyg till våren och till sommarteatern. Ödets Makt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0