Jag vill så det värker! Mer eller mindre.

Det är så mycket man vill. Jag skulle vilja kunna kalla mig skådespelerska, kunna sjunga som Duffy, som Kate Bush och som Monika Z inte mist. Jag vill ha köksbord med Perstorpsplatta och kunna styra min egen tid. Jag skulle vilja ha min Karl för alltid och allt vad det kan innebära. Jag vill göra nytta och skillnad, ha massor av hattar och aldrig få myggbett. Jag skulle bara vilja jobba när jag behövde eller för att det var roligt. Jag vill ha mig en katt och så vill jag ha världsfred och aidsbot. Och allt annat som man ska önska sig. Jag vill ha höstsol och sommarregn, småfåglar och en varg. Jag vill sätta upp skådespel; Ture Sventon, Pelle Svanslös och Kvinnofängelset; jag vill ha superstyrka och aldrig mera mens! Jag vill spela fiol som i Allans visor och se min pelargon växa upp, odla smultron och pussas mest hela tiden. Jag vill kunna leva i flera städer samtidigt och aldrig vara bakfull. Jag vill ha körkort och en ful Volvo 250 med elfenbensvit lack och rostringar, allra helst med förtält så man kan campa. Jag vill ha en egen 70's themetune och en hårfärg som inte lämnar utväxt. Jag vill kunna städa som Mary Poppins och vara lika snygg som Meryl Streep när jag är 57. Jag vill kunna nå syrenen med fingrarna om jag lutar mig ut genom fönstret i Sommarrummet. Jag vill ha böcker och sockerbullar till kaffet och en väldigt liten hund. Jag vill resa men jag kan inte komma på vart och någon gång vill jag vara med i en julkalender, hellre än sommarlovsmorgon för det är det ändå ingen som ser och minns. Så mycket man vill.
Jag tänkte börja med att bli frisk och få tillbaka min röst. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0