Om gravitationen

Konstnären är på Cirkusen om veckostarten, han jobbar där nu. Och i Bubblan och tittar på film inför nästa års produktion. Och köper ostbågar.
Var någonstans i geografin slutar en Doodle vara en båge och börjar vara en krok? Är det samma regler som med strömmingar och sill?

Jag är kass och tänker på rymden. Och har migränisk huvudvärk då jag borde arbeta. Huvudet är tungt. Huvudvärk ökar gravitationen lokalt.
Jag syr i vita moln och luftfluff och svär när det glider. Och det glider. Mest hela tiden.
Och funderar på om jag ska ha på mig den lilla svarta eller den lilla vita. När det är premiär, och molnen räknar ner för liftoff på riktigt. De kommer inte bli tunga. Men varma.
Och det är nog kallt där ute. I galaxen.

Och jag önskar mig Dr. Martens jodphurboots till nästa vinter.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0