Om att aldrig sluta vara sjuk

Jag bloggar från Konstnärens dator. Bildgooglar och sparar vackra foton i en mapp. Det är så vi jobbar. Han får en egen byrålåda och jag får en mapp på skrivbordet :-P.
Jag ligger i sängen mest hela tiden. Jag ligger till sängs och jag ligger bakom i schemat. Idag har jag feber men ingen röst. Jag hostar och rosslar och ryggen och revbenen värker av ansträngning. Och det är kallt, fastän solen gassar in genom treglasfönstret.
Jag drömmer om böcker som luktar antikvariat, om cocacola och om en stor roll till en annan gång. Jag blir sjuk av längtan när gamla kära vänner berättar om nykomna kattungar, oj vad jag vill ha en litenliten. Och jag hoppas att konstnären ska trivas på sitt nya jobb på nycirkuscompagniet Auf der Strasse.
Och vi behöver verkligenverkligen handla. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0