Om förr i tiden

Jag tänker på Kyrkböckerna. Jag är inne på artonhundrasextiotalen. Alla liv, kärlekar. Vigda eller inte. Flyttade hit ch dit. Undrar om det var lättare eller svårare. När man inte hade möjligheterna som finns idag. När man fick vänta på brev med krumelurhandstil och plumpigt bläck. Som kanske kom fram. Fast förstås. Då fanns det arbete. Sysselsättning. Så att man slapp och inte hann. Tänka så mycket. Eller sakna så mycket. Kanske.
Indianerna fick vänta i upp till sex månader på röksignaler. Och jag har ledsen mun efter en dag.

02.55
Hur dum är jag som fortfarande väntar uppe?

Inte på musen, för kännedom.

Kommentarer
Postat av: Louise

Japp! Det är precis vad man har! Den kallas även för strålkroppen ;)

2010-02-14 @ 15:23:57
URL: http://lexieli.blogg.se/
Postat av: Louise

haha! Tänk om det vore så... ;)

2010-02-14 @ 20:59:49
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0