Om lyckan


Jag måste seriös lära mig hjula.
Hejhejhejsanhej! Jag tror knappt jag kunde vara gladare för stunden! En snäll man med emaljöga har lagat vårt musproblem. Hyresvärden sa inte Nej! till att renovera vårt fuktiga badrum och. Jag vill skrika ut från trädtopparna hur mycket jag älskar Linda i receptionen! Mina glasögon är återfunna och väntar mig på skrivbordet ikväll. Jag ska ha dem på mig och tala om för dom att jag aldrig. Aldrig lämnar dem igen! Och bara hoppas att de inte rymmer igen.

En annan slags lycka är friheten jag känner. Jag har för första gången på en och en halv månad är uppe före nio. Vaken. Pigg och positiv. Och faktiskt ätit frukost. Ringt ärenden och vädrat. Tagit tag i saker. Fått mer gjort än annars på. En hel vecka. Ungefär så. Det var det om det. Att se ljusningen bortom horisonten och. Att längta lite till arbetslösheten.

Och till Vicke: Jag har hittat FUZZ-pedalen. Om du fortfarande vill låna! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0