Om askungen och kärleken


Om fjolårets allahjärtansfirande var balen på slottet, så var årets vardagen i mitt askungeliv; fylld. Av odrägligt långa arbetstimmar, musbajs och tårar. Jag tillbringade kvällen med att skura golv.
Inga tulipaner. Ingen K att hålla i handen, dricka flasköl och kolla på How I Met Your Mother med.
I fjol fanns det tulpaner. I vas. På mitt marockanska tebord, i vardagsrummet på Sölvesborgsgatan. Som jag köpt. Till mig. Och choklad, postat från mamma. Jag gick på bal på Bodoni, beställde drinkar i baren och. Träffade prinsen, för första gången på mycket länge. Prins K, och hans hov. Och jag blev glad. Och jag kände.
Att det inte bara var musiken som det virvlade om.
Vid tvåslaget vill jag minnas att jag pulsade hem, förbi Kärleksrondellen (Hundbajsrondellen, whatever) mellan Bergsgatan och Blekingekvarteren, Folkets Park. Och det snöade i mitt Malmö.
Jag vill oxå minnas att jag tappade en vante.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0