Om limpsmörgåsar och ljusbrunt skinn


Godmorgon, lingonlimpesmörgåsar och sval kuststadsluft. Jag har vart uppe sen halvåtta, då. Konstnären for till jobbet. Rullgardin och vita bomullslängderna svänger av och an för vinden. Alla sover. Förutom jag. Och lilla prickiga på bottenvåningen. Hon ligger i sin koja och dunkar svans för den som tassar förbi. Mitt hår doftar ö och lite hav. Fastän jag inte badat i havet ännu. 70's grönblommiga loppislakan. Mjuka mot ljusbrunt skinn. Det blir mycket blåbärssoppa nu. Och Arbetsförmedlingen gratulerar till en månads sommarlov före jag börjar mitt jobb.  Tack för det säger jag och suktar efter ett par svarta Swedish Hasbeens modell no. 830. Och tänker att till hösten vill jag lära mig sy ordentligt. Om inget annat händer. Jag har inte så mycket mer att säga. Förutom tack alla underbara söta som köper slut på Sommarteaterbiljetterna.
Kyss till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0