Om att vara hemma före nio


Goderafton båd herre och fru. Jag är hemma. Ensam med hunden. Jag fick gå. Tidigare från repet. Regissören hade måttat fel. Jag behövdes inte till tio. Fick sålunda fara hem. Hon var hemma själv. Hunden. Jag öpnna kojan och lät fröken för all del stiga på. Ta sig en slurk vatten. Jag hoppas det inget gjorde. Nu hänger hunden och jag en smula i köket. Jag har ont i benen. Hon ligger på mattan. Knorrar ibland och nosar efter mina tår i smyg. Jag är grymmetrött och har lite dåligt samvete för att jag inte jobbar. Jag har ingen lust men. Ingen ork men. Ni vet.
Istället toast och Five hundred days of Summer. Tills någon, Han, kommer hem. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0