Om att vakna pigg som en lärka


Godmorgon. God morgon. Arbetsförmedlingen väckte mig idag. Tips. Låt dem aldrig, aldrig! veta något om något. Jag gjorde slut med min jobbcoach igår. Idag ringer min handledare och bannar mig. För att jag sysselsätter mig i min arbetslöshet. Det får man inte. Jag får ingen praktik genom Arbetsförnedringen. Jag får heller inte vara på ett ställe ideellt. Medan jag söker jobb.
Jag orkar inte. Inte heller förstår jag.
Människan rörde till det något fruktansvärt. Hon hytte med fingret och sku strypa min a-kassa. För man kan inte stämpla och jobba ideellt. Nej, jag vet, sa jag. Men jag får ingen ersättning från A-kassan. Så...?
Jag ska hjälpa till där det behövs utan lön, samtidigt som jag söker jobb. Vad bråkar dom för?
Snälla nån.
Varför förutsätter handledaren att man inte vill jobba, och hojtar och viftar innan man fått förklara? Varför är det så hemskt att man sysselsätter sig medans man väntar på den där arbetsgivaren som faktiskt vill betala en? Måste man vara deprimerad och understimulerad för att få söka jobb? Jag orkar inte. Inte konstigt att folk förlorarjobbet och går direkt på sponken.
Idag ska jag vara en god arbetssökande och köpa mig ett helrör. Ses. ♥

Kommentarer
Postat av: Louise

Systemet är knäppt. När man inte får göra någonting när man är arbetslös...



Förresten för vilken peng kommer man in på Öppna, det är mor?

2010-03-25 @ 20:27:07
URL: http://lexieli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0