Om att vara till nytta

Jag har varit arbetslös i en vecka nu. Hittills har jag klarat mig ganska bra. Det tog mig två dagar att skaffa en praktikplats där jag kunde börja omgående. Och jag tänkte. Att arbetsförmedlingen skulle göra tummen upp åt min påfundighet och gilla att jag sysselsätter mig istället för att bara driva dag. Men tydligen är det så, enligt regeringens blå bestämmelser, att någon som jag, som är ett år för ung för att vara tjugufem, måste gå och skrota i tre månater. Innan det ens är tal om att praktikplats för arbetsförmedlingens pengar. Satan. Satansatansatan. Nu måste jag köpa böcker. Så jag har nåt att sysselsätta mig med. För jobben hänger inte direkt i klasar.♥

Kommentarer
Postat av: Freja

asså shit den där arbetsförmedlingen gör mig tokig!!



mysig blogg förresten haha

2010-03-09 @ 00:20:07
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0