Om di där hyacinterna

Idag är det tisdag. Och jag slösar batterierna. På att ladda upp. För julen ska räcka så länge som det bara går. Så nu är det såpaskurat och golven blänker och gnistrar. Såpad sekelskifteslägenhet är min nya favoritdoft. Och jag lyssnar på  sextiotalet (the Fascinations, the Sapphires och Dusty Springfield gör tricket) på lagomt svängig volym och väntar på att soffan ska torka så jag kan lägga upp fötterna och kika på Förhäxad. (Oja, här skuras allt. Soffan också.)

Och vad de där hyacinterna anbelangar så står de på prydlig rad på köksbordet. Enrödenblåenvitenvit. Tack för tipsen kärafina, men det blev varken torghandlaren, Hemköp eller Hasse Ekman. Tie kronor styck på Citygross duger fint.

Jag spanar billigt julpynt på Tradera och skriver julklappslistan inför imorgon. Då slår jag på stora trumman i lite större staden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0