Om hösten

Så har hösten kommit till mig. Och Traderabesattheten som den medför. Jag har redan köpt en goetröja för mindre än vad frakten kosta. Och Konstnären. Har köpt ett par skor. Som det kan gå.
Tradera är fint. Som loppis utan unklukt och trängsel med stirrögda tanter. Och med bättre klädutbud än Rödakorsetaffärn. Jag älskar att titta runt. På vad som finns, på vad folk inte vill ha. Det är otroligt mycket skräp. Men en del fint. Som kanske tillexempel en danskdesignad silkeskjol för kanske en femtilapp. Jag har paxat den för femti. Alltsomallt och annars får det nog va, men. Vi får la se.
Inte ofta jag lägger ett pax. Mest fönstershopping och "tänk om". Mina drömskor finns och i rätt storlek. (ACNE pistols, 36!) Oanvända men tvåtusenolappen är saftigt. Alldeles för.
Och Iphones finns där (också oanvända, gåvor som folk säljer) till skämslågt pris, men vågar man liksom chansa? Mja. Jag får väl jobba ihop till en helt ny. Helt enkelt. Vi får väl se vad jag kan unna mig till jul. Om mobilen lever så länge till.
Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0