Om liv

Om liv och andra sorters liv. Olika sorters. Jag har skaffat nytt, fast samma. Och vinkat av ett annat. Och fått två små. Liv.

En någon har flyttat ut och vi andra (vi två) har flyttat vidare. Och Hej! vad fint det är! Att ha sitt eget, som dessutom är nånting att ha. För två dagar sedan fick vi nycklarna till blå dörren bredvid och flyttade över på stört. Bara sovrummet som behövs målas. Och det är redan halvvägs (torka nudå, satans tapetklister!).
Flyttlyckan är total! Vi skaffar ved till kakelugnarna (!), tassar fram och tillbaka över golven bara för att dom knarrar så underbart, stoppar saker i skåp och duschar utan för-spindel-dödande-avsett tillhygge. Varm i magen.
Och igår kom pricken över i. De små liven. Flickorna som jag aldrig vill lämna tillbaka. Spräckliga och mjuka och med piggiga klor. Och som knorrar och surrar och spinner som små sågverk och stryker sig mot allt de kommer åt. Jag är uppriktigt förvånad. För nog trodde jag att de skulle vara skygga och flyttskrämda och inte alls vilja umgås. Små trivselhumlor.
Igår såg vi Robinson och kelades i soffan. Imorses trampade de försiktigtförsiktigt oss på magen och sa. Stäng av väckarklockehelevetetfürdjevulen!

Jag mår så bra. Så bra.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mio berättade tydligen nyss för Niclas att han tycker om kattungar och gärna vill träffa dem och dra dem lite i svansen. ;)

2010-09-02 @ 08:02:02
URL: http://erwanith.wordpress.com
Postat av: Regina

Aaww! Begåvad pojk med bra husdjurssmak :) Mio är ett jättejättefint namn btw!

Katterna är vuxna och bor här medan vår kompis/deras husse tar sin Cambridgeexamen på Malta. Jag kommer ha riktigt svårt att lämna tillbaka dom! Antagligen kommer jag vara tvungen att skaffa en egen när flickorna flyttat :)

Hoppas allt är bra med er!

2010-09-02 @ 16:44:40
URL: http://karakungen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0