Om koman och väldigt lite om Lana Turner



Kisse sover under en kudde i soffan. Jag vill också ligga där. Mest av allt i hela världen och bara sova.
Jag äter fruktfrukost och tänker att jag har ingen aning om hur jag ska hinna allt. Jag gick igenom de flesta influensor i veckan som gick (och har mått som en påse hundbajs ungefär). Och nu finns det en möjlighet att jag ligger efter. I allt hemma och i arbetet.
Tidningarna skrev om mig igår. Och så ska jag bli blond. Väldigt blond. Kanske tillochmed Lana Turner-blond. Varför? För i helgen höll vi kollationering och jag förträngde en hög feber och jobbade ändå. Manus och rolldelning gick bra och äntligen slipper jag hålla käften. Om Lady Dewinter, Milady. (Som från och med nästa vecka eller så. Är jag.) Alla verkade peppnöjda och alla gjorde ett brabra jobb. Men jag misstänker att jag glömt en massa och virra bort mig ibland. Somliga mått saknas nog. Jag skyller på feber och snorkoma.
Densamma som jag sitter i nu med bultande bihålor och hundratusen meter tyg och funderar på vilka plagg som är bäst att klippa till först. Tillochmed tankarna går långsammare. Och jag huttar Alpenkraft som om det inte fanns någon morgondag. Fem doser om dagen. Snälla funka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0