Om att vänta på nåt gott

Våren nollnie flyttade vi till Vinkelgatan, Umeå och jag. Han som bott där tidigare sa att han nån månad tidigare hade lagt in om badrumsrenovering och att hyresvärden sa Det är på gång. Och jag tänkte Swell! Då fixar dom väl det då.
För badrummet var verkligen Skit med stort s. Mögel, fuktskador, sviktande väggar, sviktande golv, alger under silikonfogarna och ett element som inte värmde rummet utan skåpet som av okänd dum anledning var inbyggt. Inuti väggen. Bakom elementet. Därinne var det himlans varmt och trevligt. Brandfarligt varmt och trevligt.
Jag ringde om det där badrummet fem gånger på ett år. Snart eller senare, sa de. Badrummet är ju inte så illa, vi prioriterar inte det nu. (Jomensåatte, hoppar man i golvet därinne så hamnar man i källaren, tänkte jag.)
Jag tröttnade och Konstnären och jag flyttade till granntvåan som har badrum. (Fungerande och utan varmskåp i väggarna.) För ett halvår sen var det. Och nu. Nu renoverar de äntligen! Hurra för nye hyresgästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0