Om mig, en smula


Mimi


Jag tror visst några är nya här. Välkomna! Hur hitta ni hit, hur hittar nån hit?
Till de färska:
Det här är jag. Jag bor i hamnstaden med kakelugnar och Konstnär, i ett skruttvackert gammalt hus från sekelskiftet med kungsblå dörr och gnisslig port. Konstnären är min egen. Han är riktig konstnär, en sån som målar tavlor och ställer ut. Och han är väldigtväldigt grym. Och så är han den finaste i världen.
Jag har gått teaterskolor i fyra år. Nu är jag snart tjufem och jobbar som teaterkostymör. Och det är himla fint det. Men såklart lite kluvet ändå för i hjärtat är jag skådespelerska.
Så är jag barnsligt förtjust historia. Levnadshistoria. Och om vardagen förr. Vad man åt, hur man bodde och hurusom man sig klädde. Det är sådana böcker jag helst läser. Och deckare, alltid deckare!
Jag älskar blommor (tulpaner är den finaste jag vet och så tänker jag så stockrosor i smyg på gården i vår) och så är jag himla fin på ärtsoppa och sylt. Jag gör alltid egen för jag inbillar mig att det är godare. Det mesta blir godare om man gör det själv tycker jag.
Jag tänker väldigt mkt på detaljerna i alla sammanhang och jag tycker om att ha det fint. Ändå städar jag sällan så att precis allt är helt rent. Jag lägger istället allt i prydliga högar. (Som jag sedan glömmer bort.)
Många skulle kanske säga att jag är rolig och glad men ofta uppfattar jag mig själv som missmodig och negativ. Jag är också väldigt envis och blir jag arg blir jag oerhört arg.

Och så önskar jag mig mest av allt i världen en kattunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0