Om onödiga nödvändigheter


Jag har briller på mig nu. Vid datorn och vid tv:n och när jag jobbar med att teckna teaterkostymer (tänk att det är en del av mitt yrke). Jag har ett par brunafina plastbågar och ett par andra med helt skev skalme och som är hemskt obekväma. Jag ser okej med dom. Bättre än annars, utan. Och jag använder dom massor tills jag får små gropar bak öronen. Då hade det vart skönt att ha ett par annorlunda briller. Att byta av med. För att slippa onödig huvudvärk av bakomöronenkläm.
Bra syn är ju nödvändigt, men ett par nya glasögon bara sådär är en onödig utgift. Hade jag haft råd skulle jag köpt ett par till. Som de på Claras bild ovan. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0