Om vad som hänt idag

Solen går upp idag igen och jag med den vid åttatiden. Läser om Lena Nyman i DN, hon har svarta naglar på bilden  och jag blir sugen på svarta naglar själv. Blåbärssoppa till frukost.
Det blåser styv kulting på gator och i gränder i lilla hamnstaden. Konstnären gör fyr i ugnen och det smäller och gnisslar i mässingsluckorna när vinden tar i. Låter som det gick spöken i murstocken.
Sa jag förresten att jag är sjuk? Himmel, jag trodde det var träningsvärk först. Men nu en vecka senare med hosta, feberknopp och riktigt ont i bröstryggen (alltså riktigtriktigt ont! Jag lovar att jag kan min ryggvärk, det värsta är att sova...) skulle jag gissa på lunginflammation. Nån som har ett bud?
Dagen sniglar sig fram med åttitalets finest, jag själv och rastlösa Konstnären sällskapar med Snowroller och Polisskolan 6. Och så lagar vi brakmat med Påsktider i åtanke: bakade rotsaker i honung och rosmarin, helstekter filéer och kantarellfond, färskost och tomater till det. Jag är mätt (och nöjd med soffan) efter skrovmålet.
Konstnären går på herrfest. Jag får tvinga honom. Jag slokar faktiskt inte av några timmar själv. Ser en kostymfilm (jag vet inte vad den heter, och bryr mig inte riktigt. Kollar egentligen bara på kläderna) i väntan på Wallander och choklad i sängen. 38,6% done...
Glad lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0