Om nåt annat än rävmössan


Jag har fått en 60-talsräv av min mamma, utomjordiskt fint! I brist på bilder av mig i varmaste mössan i världen  bjuder jag på vackra Catherine Deneuve kaninpäls.
I övrigt har jag stickdille. Jag stickar och stickar. Det är allt jag gör. Nästan. Och så har jag toviga flätor.
Bob Dylan kommer på besök och Johnny Cash. Stämmer gitarren och sjunger om broar över mörka vatten. Jag lyssnar och myser och tänker litegrann på Star Wars och vackra tavlor man kan hänga upp och böcker man skulle vilja bläddra i. Somexempel Svensk skolflora av Krook och Almquist, eller Svenska formgivare av Carolina Söderholm. Eller kanske allra helst Lotta Lewenhaupts bok Bilden av modet. Ojoj!
Nu rusar jag på stan. Jag har lovat bort mig på fika med en annan Hanna än den Hanna jag fikade med för några dagar sedan. Jag saknar den Hannan ganska ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0