Om att sluta dagen med ett pass ta-ta


Hej. Min rygg är mör och jag känner att jag är förkyld. Igen. Det var inte bara pollen kanske, nån bacill slank med också. Så ja, nu är jag förkyld igen. Fast rätt lindrigt, mest sådär så nosen snuvar och konditionen inte riktigt räcker till att cykla i uppförsbacke. Men sch, säg inte till nån. Jag är honsomalltidärsjuk. Och jag är less som fan på att jämt höra andra konstatera det. Du är ju alltid sjuk, stackars dig som det alltid är nåt fel på. Jo tack, jag är medveten. Om mitt dåliga immunförsvar. Som kommer sig av kraftig medicinintag i högstadieåldern och att jag faktiskt jobbar hela tiden. Jag har ingen helg för alltid är det något.
Nog. Om det.
Idag städar vi. Så katten yr åt alla håll. Och vi glömmer tiden helt och hållet. Sen köper vi roliga saker i hobbybutiken och jag ger mig själv en present istället för att tjacka jobbgrejer för första gången på väldigt länge. Och just ja, jag har köpt en egen hattstock på tradera för en tjuga. Och en finfin tröja och så en klänning till premiären, för kanske en femtilapp sammantaget. Heja tradera för den som inge pengar har.

Och så sluta vi dagen med värjfäktning. I handskar och kragstövlar. Spexigt. De bästa passen är när det är dålig uppslutning. Då får man mycket coaching och alla får plats. Och nu? Jag är trött. Ont i ryggen på det bra sättet och outgrundligt trött. Nu ska jag sova. Kanske klippa några mösnterdelar. Men sedan, definitivt sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0