Om idag


Idag skulle jag suttit på gården med kaffe och solklänning och skissat på rollfigurernas frisyrer och på min egen solbränna. Och väntat på posten som alla dagar. Det blev annorlunda.
Det blåser så kallt på gården så det hjälps inte att himmlen är klar blå, där kan ingen människa i solklänning vara. Jag fick min dos av kall pålandsvind med råge i helgen.
Inget kaffe blev det heller, det blir sällan det utan Konstnären. Idag är Konstnären i Malmö med min kollega och gör utgrävningar i Operans magasin. Jag önskar jag kunnat följa med.

Här hemma äter jag sparrislunch och njuter av att kunna arbeta hemma ostressat och gör mina egna utgrävningar i böcker och på nätet.
Och Kisse? Hon har också grävt. Sig en vagga mellan täckena i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0