Om rosorna och spöket på Tjärö

Jag försöker fota regnvåt försommargård från tretrapperfönster och Kisse ställer sig i helt vägen. Ingenannanbarajagihelavärlden-fas.

Kissen gåri förstora skor och provar Aslans fötter. De står på tork mot vardagsrumselementet. Jag klär skor till sommarens Kastellteater. Medlejonpälsblandannat. För den som inte förstod.
Det doftar rosor inomhus. Flera sorters som jag fått i födelsedagspresent och Konstnären fått i premiärgåva. Han är spöke på Tjärö maj ut. Med lön och allt somliga har det bra.
Utanför fönstren låter det fotboll. Pytteröster lyckliga små. Fint det.
Och jag fönstershoppar klänningar från tidigt sextiotal och önskar mig tyger från samma tid. Och inspirationen. Till den där elden jag skulle vilja leka med till förhösten. Den växer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0