Hitta hem

Torsdag, del 1: Leka "ringa till potentiell hyresvärd"

Jag sa: "Hej jag heter Regina. Jag och min Tess vill hyra en utav de tre lägenheterna ni lagt ut på blocket. Vilken tror du passar bäst, vilken ligger lugnast till för två konstnärliga, skötsamma unga kvinnor? Jag bor i Malmö, men min mamma går på visningen i mitt ställe! Ring mig på min mobil närsomhelst."

Hon hörde: "Hej, jag heter Singoalla, och jag, bara jag helt själv, vill hyra lägenheten på Ågatan ni annonserat ut på blocket.se. Bara den på Ågatan mittemellan Ölhallen och Harrys, absolut ingen utav de andra lägenheterna. Jag bor i Malmö så jag och mamma kommer om en halvtimme och kollar. Ring mig på helt fel nummer."
Jisses, kan man lyssna mindre? Pappa blev arg. Han ringde dit själv. Nu har vi visning på en stor 2:a i två plan på Vinkelgatan 24.

Torsdag, del 2: Leka "ännu en pinsamt fruktlös skoldag"

Förmiddagen passerade utan att nånting hände. Sedan lunch. Sedan var Hedvig borta. På möte sa hon. Och nyckeln till vårt materialskåp tog hon med sig. Det måste hända nåt snart, nåt annat. Det måste fan bli bra det här. Just nu är det inget jag kan stå för. En jävla massa ursäkter. Just nu är det bara bull.
Nu går jag tamefan hem, tänkte jag och så gick jag. Hem till Kallentoft och stickning. Hem till soffan och vila. Jag är så trött. Egentligen tvättdag idag. Jag somnade, och så var den tvättdagen borta. 

Torsdag, del 3: Leka "you tube:a med G"

Räkfrossa, Stockholm Live, Kvarteret Skatan, Big Comedy. Precis vad en trött Larsson fröken behöver på en torsdag. Pust. Nu ska jag fylla min mörka våning med bistra Kallentoftska ord igen. Mord och snö och död i mitt knarriga hem. Täcket upp till näsan! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0