Flickorna på TV3

På TV3 visar dom en kvinna som väger som sju stycken shetlandsponnier (!) Enbart hennes mage väger som tio spädbarn. Henner söner ser ut som kasslerstubbar; hundrasjuttio och hundrafemtio kilogram, beskriver henne som lat och säger att hon äter för mycket. Den minsta killen är tre gånger så stor som jag. Hur kan det bli så, jag förstår det inte. Sönerna såg sig inte som stora; deras ponnymamma var fet, men inte de. Vad har dom för syn, synfel, ser dom inte? Blinda.
Övervikt verkar ha slagit till ordentligt mot västvärlden som en epidemi. På Moses tid var det gräshoppor och paddor, på medeltiden var det svartråttor och digerdöd, numera kör vi med kärnvapen och fetma. Lite billigare, lite sämre.
Jag förstår det inte. Alls. Varför tittar jag ens på TV3's dokumentärer? Men det är väl med dom som med trafikolyckor; man kan inte låta bli att titta.

Jag tror på mina nya sömnvanor. Jag har aldrig varit så jävla helgarderad. Skärp OCH hängslen. Sovmask för att det ska bli mörkt. Bettskena mot käkledsförskjutning och tandagnisslan. Saknar dock en ljudbok mot ljuden inuti huvudet, sövande godnattsageord. Vuxensagor. Mina favoriter är kriminalromaner; Camilla Läckberg, Mons Kallentoft, Håkan Nesser; ond bråd död, bedragna bisarra själar, blodfläckade småstadsidyller, druckna, betyngda kriminalkommissarier med fabläss för finkulturell musik. Gärna tysk sådan. Jag gillar. Stieg Larssons Milleniumtroliogin på väg ner nu. 537 h kvar att ladda. Så inte ikväll, alltså.
God sömn kom ut av detta, barnsligt enkelt. Bokstavdrömmar likaså. Ny bokstav dock. Skumt det där...

Och så har min kusin Sofi gjort en liten Harry Larsson. With a little help from her friend. Jag gillar! Koolaste katten i stan. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0