Tillsammans

Vintern har flyttat till Malmö. Vackert vitt vintervindstilla och minusgradigt solsken. Underbart!
Idag är det ett år sedan Stora M och jag var VI. Tiden går.

Igår var jag på fölsekalas. Hos Ida. Jag unnade mig notalgisk finöl och klädde mig i min blå skjortklänning och kalasbyxorna från Noa noa. Först duscha och lukta gott och på med ansiktet. Chatta med Povel och G, trilla Eeze mot huvudvärken och vila en snutt.
Vilade alldeles för länge, hann inte äta, stressade till falafelhålet, stressade till fel buss, stressade till rätt buss, kom fram, åkte klaustrofobihiss. Trevlig kväll alltsomallt.

Idag är dagen pigg och nyter, staden vackrare än på länge. Fönstret öppet; kallt och doftar fruktstånd och kala träd i friskluft. Vamos a besarnos. Alla hjärtans dag. Fattas bara en tonårsförälskelse, semla och rött Ecologica i dricksglas. Åh vad jag längtar efter det, efter sommaren i huset med den blå dörren, efter Lindmark och Larsson flyttar in, efter Oasis på gitarr, "varma mjuka och sammanklibbade, för livet är ju en enda stor gröt".
Åh, vad jag älskar Tillsammans! Jag ska inreda mitt kök lika mullemysigt och gammalpraktiskt, döpa mina barn till Måne och odla krasse i vardagsrumsfönstret, fira Francos dödsdag och leka Stenmark i trappan! Kom igen nudå kisset!

Idag har Hanna lärt mig att det finns en skola i Danmark som heter Bögballe Friskola. Mycket ska man höra! :) Live from Japan.

Kanske blir det Band of Joy på Bodoni ikväll. ♥

Kommentarer
Postat av: Tess

Och gå runt och vädra utan underbyxor och absolut inte läsa Pippi för Måne och Edith och Monika. Vad härligt vi kommer ha det :).

2009-02-15 @ 01:12:30
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0