Om längtan

Rast. Kollar lite på bloggar och värmer mig med honugsochcitronte.
Huj! Så avundsjukan blossar i kinderna. Jag är tokavis på Krickelinkrickelin, som har en sån som jag vill ha.
Nu får kattflickorna komma med kappsäcken när dom vill. Jag längtar efter dem.
Och om tre månader, när vi passat dem färdigt så kommer jag alldeles säkert vilja ha en egen. Och precis en sån som bor hos Krickelin.

Och så längtar jag efter en massa annat. Att få nycklarna till nya lyan och att fara på loppisar och hitta fina tyger och diskhanddukar. Och till julen och min allra första ordentliga julgran. (Fast tiden får inte gå alltför fort förstås.) Tillexempel.

Jag längtar inte hem. För vägen mellan här och hem är plaskvåt och jag har inget regntöj. Prutt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0