Om efterskottet

Sådana tumvantar man hade som liten. Muminmuggar. Nästan en halv soffa. Kaffe och te. En vacker klänning. En ny börs. Roliga filmer. Doktor Glas och Alfahannen. Roliga och lite oroväckande familjefotografier. En skrivbok. Ullsockar. Vackra armband. Promarkers! Röda tofflor. Värme. Kärlek. Och mat.
Det är väl det jag fått i julklapp, och lite till. Av mig själv fick jag Kvarteret Skatan på box.

Jag hann med att fira tre jular på samma dag. Inte illa. Julbrunch med gräddtårta hos morfarn med stora skägget. Min morfar har helskägg och långt bakåtkammat hår. Och ser ut som en Dramatenskådespelare av rang. Fantastiskt. Morfars Annie fick en boll. Hon var lyckligast av alla. I världen. Så fin, lilla raggstrumpan.
Hos mamman och pappan öppnade vi hundra fina klappar och mosade i oss massa julmat och choklader och såg teve. Ingen jul utan Karl-Bertil Jonsson. Och efter det. Mer julmat. När Konstnärsfamiljen premiärjulade på Terassvägen. Huj! så mätt. Men nöjd. Och Oogachakka som vi. Spelade hela himla natten. Det spelet köper jag snart.

Jahaja. Goder juler. Lite sådär i efterskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0