Om Hemkomsten

Jag tog inte särskilt många bilder. Dumma mig. Ni förstår jag hade alldeles för roligt. Inte ens förfesten med G, M och A. Fotograferade jag. Och jag som är så usel på det ändå. Att dokumentera alltså. Nåväl.
Hemkomsten! Juldagsbaluns på Lokstallarna. Årets baluns. Jag dansadansadansade, surplade hejochvälkommendrink och en konjak till kaffet. En del var stupfulla men jag hann inte med. Det hände för mycket skoj och alla jagmenaralla! var där. Och så finklädda! Och man måste hinna hälsa runt. (Där var så mycket folk att jag såg inte ens alla fast jag visste att de var där.)
Lyckohjulet med röda körsbär var det finaste jag sett. Och champagnen var den mest eftertraktade vinsten tror jag. Eller det fanns många stora vinster. Men den jättelika dockan eller loungemöblemanget jag hoppades innerligt att jag inte skulle vinna.
Jag gick nog hem vid kanske fem. Strålande kväll, tacktack! Dagen efter åt vi pizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0