Om att bara ha ett huvud


En bra sak. Jag har svårt nog att hålla reda på bara ett huvud. Tänk då om jag haft ett till. Eller fler, hemska tanke. Hur hade de suttit fast? Jag hade glömt dem överallt! Himmel. Och alla beslut sen. Som måste fattas. Svårt nog med ett huvud. Fullt med tankar. Och tänk så förvirrad K skulle bli. Med tanke på pussarna. Så många huvuden. Och fnasig om läpparna. Skulle han bli.

En dålig sak. Med att bara ha ett huvud. Är ju det här med giljotinering. Halshuggning. Det skulle ju bli så definitivt och slutgiltigt. Om man bara hade en hals att kapa. Å andra sidan är giljotinering hemskt omodernt. Det vet man. Ju.

Bara om min älskade väntar
på Spotify. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0