Om solen; deux


This is what I'm wearing today.

Det faller ett aprilregn utanför föntret. Jag vet. Inte april än. Men va fan. Känslan som räknas.
Jag sjunger med i Turids toner om snällhet och hoppar högt av kassa spotifyreklamer. Min laptop har dubbla ljudkort. God bless.
Min rygg har gått åt helvete och sambo kommer med kaffe och kakor. Prima liv. Snart ska jag hänga tvätt.
Alla som frågar vad jag gjort med ryggen får samma svar. Det är en medfödd skelettsjukdom. Det sitter i ryggraden och det sjuka är opererat. Men säg det till värken. Den ger sig inte. Värken är som vintern, eller som den jobbiga killen på hemmafesten. Som kommer när det passar sig som minst och aldrigaldrig går hem.

Jag har hunnit använda mina solglas en ynka gång. Och så har jag blivit kär i Pamela på Modette. Och kommit på hur fin jag är i t-skjorta under klänning. Trikåtrikå. Världens bästa material.
Jo, jag känner mig fin. Fastän det kanske bara är jag som tycker så, och fastän jag är otroligt missnöjd med min rygg, så känner jag mig fin.

Idag är det lördag. Och jag har fyra maskiner kvar att tvätta. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0