Om att längta hem

Jag vill hem. Rast på jobbet och dinglar mest med benen. En fotpall vore inte helt fel till höga kontorsstolen. Hjärtat vill hem. Mammahjärtat som verkar finnas ändå. Vill hem till kisseflickorna och vila och klappa bort snuva och öronont. (Vad i hela friden gör jag när dom flyttar?)
Om en och en halv vecka är det slut. Jobbet och det jobbiga på samma gång. (Någon kommer få stanna 2 veckor till. Antagligen inte jag. Det känns synd.) Och jag tröttfryser om ryggen och drömmer om vad jag ska göra med all ledig tid och med bonusslanten. Som egentligen inte var medräknad och därför kanske tillochmed kan bli nåt skojsigt av.
Vi får la se. Tretimmarochtrettiominuter kvar. Sen cyklar jag hem till lånehjärtanen. Och imorn. Ska jag fan få sova lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0