Om frosseri

Oja. Jojo. Jag är en nörd i ordets sannaste bemärkelse. Jodå.
Dräkthistoria. Om huru man sig klätt. På och av sig. Genom historien. Amen. Det är min melodi det se.
I november. (Här är jag en krass realist och menar att jag. Med största sannolikhet. Är arbetslös.) Vill jag ägna mig åt supernördigt frosseri. Jag vill plöja hundra böcker om dräkt-ochmodehistoria. (Varvat med Tintinalbum. Och Bamse. Självfallet)

Titlar jag önskar på menyn (Även julklappstips för den som har sådana bekymmer.):
Costume Closeup av Linda Baumgarten
Färgen gör människan; om färg, kläder och identitet från antiken till våra dagar av Maja Jacobsson
Modemakt; 300 år av kläder av Berit Eldvik
Iklädd identitet; historiska studier av kropp och kläder av Madeleine Hurd

Dessa kan läggas i brevlådan på Vinkelgatan, märk med mitt namn, tack! Och helst i begagnat skick, ty det är en annan nördighet. Bläddrade och tummade böcker är det bästa jag ve si!

Bra skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0