Om gruset i ögat


Ögat skaver och nosen rinner. Jag spår en dunderförkylning i framtiden (om tre veckor). För det blir liksom alltid så.
Huvudet verkar vara på övergående (vitpeppar, svartpeppar) och helgen förflöt väl någorlunda lugnt. Inga större blessyrer men. Inte tusan har jag vilat. Känns som man kan glömma. Vila blir liksom aldrig av.
Och. Igår kom exsambo på spontan-pop-in-semester och rörde om i söndagsplaneringen. Pizza blev det. Och extrem huvudvärk på det. Och filmen som jag peppat hela veckan för. Jo, se den sov jag bort med en katt på magen.
Och så klippte jag håret på Konstnären. Han ställer ut förresten. På Lokstallet. Så komkom.
Och på fredag tänkte jag gå på mord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0