Om kändisar


Huvudhjälm och ljuskänslighetsglas. Migrän-chic!


Nu förstår jag. Äntligen förstår jag kändisarna. De där riktigt kända kändisarna som går med solglasögon inomhus jämt och sant. Fy vilka liv dom måste ha. Vilka smärtor!
För jag gör likadant idag. Solbriller på för att kunna se teve. Annars sover jag mest. Orkar liksom inget annat.
Migrän tror jag visst det kallas.
Jag hör precis allt och dagsljus är för ljust. Och allt som skulle bli gjort ligger i träda. Inte ens duschen blev riktigt av. Vattnet kändes som stenskott mot arma huvudet. Bättre lycka nästa gång.
Idol på lågtlågt ljud, ballerinakex och bara ena katten hemma. Fostermoderhjärtat blir lite oroligt. Men hon klarar sig ju.
Alltså, episk huvudvärk. Inget jobb idag. Jag var liksom inte sugen på lysrörsljus och tryckpressbuller. Och imorn. Hoppas jag vid gud, vad det nu är, att huvudet är friskt. För dit jag ska tror jag inte jag har nån förståelse att hämta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0